Event : Buka Puasa bersama-sama encik azlan, ezz dan zzeee..heee (ditaja oleh ezznzze..tenkiu2 esok jom pegi lg =p) Nak tau psl menu nya silalah ke blog ini http://ezznzze.blogspot.com/
Wednesday, September 16, 2009
BBQ Chicken
Event : Buka Puasa bersama-sama encik azlan, ezz dan zzeee..heee (ditaja oleh ezznzze..tenkiu2 esok jom pegi lg =p) Nak tau psl menu nya silalah ke blog ini http://ezznzze.blogspot.com/
The Manhattan Fish Market
Event : Buka Puasa ngn dak skolah menengah + the Septemberian's birthday celebration (yeah me me!) Thanks The Usuals :)
Friday, August 14, 2009
Blogger Boy - Qi
Blogger Boy : new Malaysian tv series kat 8tv. but not so new la sbb da kt 12th episode pun. Tp mlm td baru la 1st time tgk cite ni. Tu pun leh ngadap sebab the main cast is Qushairi Razali a.k.a Qi. Ala..yg jd host Destinasi Bajet ngn Field Trip USA tu. Ex-drummer OAG. Kdg2 nmpak gak dia kt Hit.tv jadi VJ. huhu.. I kinda like this guy. Ok.. 1st sbb die comel (haha jgn jeles alan), 2nd, dia ni kalo time jadi host Destinasi Bajet tu mmg boleh wat org stay lama la dpn tv (org tu saya la kot, org lain xtau la.. haha). Very the sempoi. Me like!Lepas tu google la Qi n the Blogger Boy ni. n the result is:
Character : Budi
Age : 31
Starsign : Leo
State (origin) : Penang
Do you have any URL / Facebook / online links? Facebook –Qushairi Razali
Occupation : Musician, host, possible brand manager
Any natural talent? I’d say Im ‘creatively’ talented.
Fav. TV series : Dexter, Californication, Heroes, True Blood, X-files, Friends.
Fav. Local actor / actress : Ida Nerina, Que Haidar, Julie Woon, Nas-T
Fav. Music genre : Pop, rock, house, electro
Fav. Singer / musician / band : Friendly Fire, Damien Rice, Coldplay, MGMT
Fav. Quote : “Destiny comes to those who pursue it.Its fated if you don’t” - Qi
Fav. / most frequented Website : www.youtube.com
Previous acting gigs (TV / Movie) : Destinasi Bajet, Field Trip USA
Comic superhero / character you would like to be : Spiderman
Which celebrity blogger would you like to be? Budi www.bloggerboy.com.my/blog :) Its really cool
Tell us something extraordinary about yourself : Sometimes I understand things more than I should. Im almost psychic :)
hehe..siap leh post dia nye profile lg.. haha..
Blogger Boy is some kind of nice show, but the problem is it's so out of our Malay lifestyle..too open-minded nye story. nk tau ape probnye, tgk sendiri la ye..hehe..malas nk komen. haha.. Tp disebabkan ade Qi, kena layan cite ni. Tgk tp jgn terpengaruh!
Ok sape2 nk tgk cite ni, tggu kt dpn 8tv every Thursday 9.30 pm. tak pun leh tgk anytime kt http://www.8tv.com.my mcm yg saya tgh wat sekarang. muahahahahaha....
Friday, August 7, 2009
Wednesday, July 29, 2009
Amanat dari Boss saya!
To : Noor Fadhilah Mokhtar Din
Cc : Bahagian Kewangan CPK, Ketua Bahagian CPK
Subject : Tiada di pejabat
Cik Fadhilah,
Haiyaaa...!!! Sakitnye kepala..!!!! Rasa mcm nk menghilangkan diri setahun..!!!
Monday, June 15, 2009
Wednesday, June 3, 2009
Tuesday, June 2, 2009
tggal la kitorg yg gred 41 bermaharajalela kt office..
yesss..!!
(mcm nk ponteng pun ade..)
Tuesday, May 5, 2009
Yuran kolej UKM naik
Kenaikan yuran tersebut kini menjadi perbualan hangat di kalangan pelajar kerana mereka sudah dibebani dengan kenaikan yuran pengajian sejak tahun lalu.
Malah, kesan kenaikan yuran asrama itu akan turut dirasai oleh 4,000 hingga 5,000 pelajar baru yang dijangka memulakan pengajian mereka tidak lama lagi.
Kosmo! difahamkan, kenaikan yuran asrama itu melibatkan lapan buah kolej kediaman iaitu Kolej Ibrahim Yaakub, Datuk Onn, Aminuddin Baki, Ungku Omar, Burhanuddin Helmi, Rahim Kajai, Ibu Zain, Idris Al Marbawi, Tun Syed Nasir, Tun Dr. Ismail dan Tun Hussein Onn.
Bagaimanapun, pelajar yang menginap di dua buah kolej lagi iaitu Kolej Za'ba dan Keris Mas bakal menikmati penurunan yuran sebanyak RM90 ekoran penyelarasan yuran yang dilaksanakan oleh UKM.
Salah seorang pelajar fakulti undang-undang universiti itu yang cuma mahu dikenali sebagai Munirah mempersoalkan kenaikan yuran tersebut kerana mutu perkhidmatan yang disediakan kepada pelajar masih rendah.
"Kalau dilihat dari segi keselamatan, keselesaan, kemudahan Internet masih lagi mengecewakan pelajar di sini. Kalau nak naikkan yuran pun kena pastikan semua itu dipenuhi dahulu baru pelajar tidak akan mempersoalkan kenaikan ini,'' katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.
Menurut beliau, kesan kenaikan yuran pengajian pada tahun lalu masih lagi dirasai oleh kebanyakan pelajar dan ditambah lagi dengan bebanan baru ini menyebabkan ramai pelajar merungut.
"Tahun lepas pelajar baru kena bayar yuran pengajian sebanyak RM750 untuk satu semester berbanding sebelum ini cuma RM550. Sekarang nak naik lagi, saya yakin ramai yang akan pening kepada," ujarnya.
Sementara itu, seorang lagi pelajar yang cuma ingin dikenali sebagai Faizal meminta pihak pengurusan universiti mempertimbangkan semula kenaikan tersebut ekoran kemelesetan ekonomi dunia yang turut melanda negara ini.
p/s: Huhu dulu kitorg yuran kolej mahal xde sape nak heran pun....






